مضرات خود ارضایی
مضرات استمناء
درباره وبلاگ


بیائید زندگی را از آفتابگردانها بیاموزیم که همواره روی به سوی مبداء نور و روشنی یعنی خورشید دارند نه هر کور سوی دیگری پس حیف نیست ما روی به سوی مبدا اصلی خلقت یعنی خدا نکنیم؟؟؟
نويسندگان

                              به نام خدا

  مضرات استمنا

یکی از سوالات جوانان در مورد راههای ترک استمناء است بنده سعی کردم این بحث را از سه دیدگاه شریعت و اخلاق و علم با کمک مقالات مربوط در این زمینه بررسی کنم و نظر هر سه گروه را بیان کنم

البته لازم به ذکر است که کسی که به خالق خود و هستی بخش عالم اعتماد کند کلام او را بی چون و چرا قبول می کند ولی من سعی کردم نظر متخصصین این بحث را نیز مطرح کنم

ابتدا نظرات شریعت و اخلاق و علم را بیان می کنم و سپس به راه فرار از این بیماری را مطرح خواهم کرد البته این راه هم برای کسانی است که می خواهند نجات یابند

به نظر تمام فقها هر عملی به غیر از راه شرعی (ازدواج) که موجب شود منی از انسان خارج شود حرام قطعی و جزء گناهان کبیره است . و هیچ عذری هم موجب جواز این عمل نمی شود

بنظر علمای علم اخلاق ،این عمل یکی از بزرگترین موانع رشد و تعالی انسان هست بطوری که بزرگان علم اخلاق نظیر مرحوم سید عبدالله شبر می گوید : وقتی آلت مرد حرکت می کند دو سوم عقل او زایل می شود.

بهتر است از کتاب گناهان کبیره نکاتی را در اینجا یاد آور شویم: 

هر كس به دستش يا عضو ديگرش استمناء كند، بايد تعزير شود. چون كار حرامي بلكه كبيره‌اي را مرتكب شده است. چنانچه از حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ از حكم آن مي‌پرسند

آن حضرت مي‌فرمايد: گناه بزرگي است كه خداوند در قرآن مجيد از آن نهي فرموده است و استمناء كننده مثل اين است كه به خودش نكاح كرده و اگر كسي را كه چنين كاري مي‌كند، بشناسم، با او همخوراك نخواهم شد

از امام( عليه السّلام )حكم استمناء را مي‌پرسند،‌ درپاسخ فرمود: از گناهان بزرگ و بسيار زشت است

حضرت صادق(عليه السّلام )مي‌فرمايد: «سه دسته‌اند كه خداوند با ايشان سخن نمي‌گويد و به نظر رحمت به ايشان نمي‌نگرد و پاكشان نفرموده و برايشان عذاب دردناكي است: كسي كه موي سفيدش را بكند (تا نمايش دهد كه جوان است)، و كسي كه به وسيله عضو خودش شهوتش را خارج كند، و كسي كه با او لواط كرده شود.

رسول خدا ( عليه السّلام )مي‌فرمايد: هر كس، كه با دست شهوتش را بيرون كند ملعون است

مضرات معرفتی عمل استمناء طبق روایات ،دوری از رحمت خدا و اهل بیت علیهم السلام خواهد بود.

از منظر علم(عالمان منصف) نیز هیچ پزشکی این عمل را تجویز نکرده است لااقل این عمل را عمل خوب و پسندیده نمی دانند در این قسمت نظر شما را به مطالب پزشکان در این مورد و مضرات این عمل جلب می کنم:

برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...

                                                    به نام خدا

 

زود انزالی عارضه استمناء

یکی از معضلاتی که در پزشکی جدید هم با آن مواجه هستند اختلالات جنسی است و زود انزالی که یکی از عوارض عادت زشت و ناپسندیده استمناء است، از مهمترین آن اختلالات محسوب می شود.

ریشه یابی و علت بروز استمناء و زود انزالی:

این موارد پایه های روانی دارند و اختلالات روانی عمیقی در افرادی که دچار این مشکل می شوند وجود دارد، چرا که این افراد، افرادی هستند که در پیشینه زندگیشان توان ارتباط اجتماعی درستی نداشته اند یا در محیط ناسالمی زندگی کرده اند و یا در شرایط تربیتی قرار گرفته اند که از طرفی انگیزشهای جنسی و از طرفی سرخوردگی اجتماعی وجود داشته و توان رسیدن به این انگیزشهای جنسی و برآورده کردن آنها و ارتباط درست را نداشته اند و مجبور به پنهان کاری شده اند وقتی پنهانکاری جنسی و استمناء اتفاق می افتد به این معنا است که شخص خودش را با یک عامل ساده و غیر طبیعی ارضاء می کند و این کار به شکل عادتی ناپسند و زشت برای او در می آید.

حال این افراد وقتی مواجه با عامل طبیعی می گردند چون میزان تحریک خیلی بیشتر از عادت قبلی آنها بوده است، به علت پاسخگویی خیلی شدید، دچار اختلال زودانزالی می گردند.بنابراین پدیده استمناء و زودانزالی را با هم باید مدنظر قرار داد چرا که دو پدیده وابسته به هم می باشند.

برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...

                                              به نام خدا

 

   خود ارضایی از نظر علمی

فروید، پدر علم روانکاوی، بر این باور است که برقراری رابطه جنـسی در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات می گیرد.

رویـکرد اولـیه غـریزی یـا فیزیـولوژیـک اسـت و دیـگری پـی آمد مـاهیـت نفسانی-عـاطفی انسـان هـاست. با در نظر گرفتن دیـدگاه فیـزیولوژیک، رابطه ی جنسی در نتیجه رشـد ویژگی های ابتدایی جنسی در افراد ایجاد می شود. به عبارت دیگر انسان ها زمانی که از نظر جسمی به رشد کافی میرسند، آمـادگی بـرقرای ارتبـاط جنسی را پیدا می کنند. (این دوران که بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن 18 سالگی و در آقایون در سن 21 سالگی به آخرین مرحله ی خود می رسد.)

در طول 7 سـال ابتـدایی زنـدگی، نیروی جنسی در یک پسر بچه در تمام قسمت های بدن او توزیع می شود. از 7 تا 14 سالگی، نیروی جنسی به اعضای جنسی منتقل می گردد ( در آقایون بیضه ها و در خانم ها تخمدان) در این زمان تفاوت های ظاهری میان جنس مذکر و مونث پدید می آید. در مردان استخوان ها قدری درشت تر شده و بدن عضلانی تر می شود، و به تدریج تن صدای آنها تغییر پیدا می کند.

البته باید توجه داشت که این تغییرات با گذر زمان تکمیل می شوند. شروع این تغییرات حاکی از ابتدای سن بلوغ است. پس از آن منی و به مثابه آن اسپرم تولید می شود، ولی اسپرم ها در این زمان به بلوغ کامل نرسیده اند. بر اساس پژوهش های پزشکی، محققین بر این باورند که اسپرم ها در سن 18 سالگی شروع به بالغ شدن می کنند و در سن 21 سالگی مرحله ی بلوغ آنها تکامل پیدا می کند. در این زمان رشد بیضه ها و غدد مترشحه داخلی بدن نیز به آخرین حد خود می رسد.

 

برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

 



ادامه مطلب ...
به نام خدا
راههاي ترك گناه و نزديك شدن هر چه بيشتر به خدا چيست؟


1- ترك زمينه گناه: اين خود زيرمجموعه‏اى دارد كه مهمترين آن عبارت از است:
- كنترل چشم: دقيقا بايد مواظب چشم خود بود كه مبادا به نامحرم و كلًا هر آنچه كه شهوت‏انگيز است، نگاه شود. عن الصادق (ع): «النظر سهم من سهام ابليس مسموم و كم من نظرة اورثت حسرة طويله نظر دوختن تيرى مسموم از تيرهاى ابليس است و چه بسا نگاهى كه حسرت درازمدتى را (در دل) به ارث بگذارد»،(1)
تا حد امكان انسان از حضور در مجالس مختلط يا برخورد با نامحرم پرهيز نمايد.
- كنترل گوش: بايد از شنيدنى‏هايى كه ممكن است به حرام منجر شوند و زمينه‏ساز حرام هستند پرهيز شود. مانند نوار موسيقى، صداى شهوت‏انگيز نامحرم و.
- ترك مصاحبت با دوستان ناباب: دوستانى كه باعث مى‏شوند انسان مزه گناه را مزمزه كند، در واقع دشمن هستند و بايد از آنها پرهيز كرد.
از امام سجاد (ع) نقل شده: «النهى عن مصاحبة خمسة و محادثتهم و مرافقتهم فى طريق و هم الكذاب والفاسق والبخيل والاحمق والقاطع لرحمه حضرت از همراهى و سخن گفتن و رفيق بودن با پنج كس را نهى فرموده: كذاب، گناهكار، بخيل، احمق و كسى كه قطع رحم كرده است»،(2)
البته اينها از مهمترين زمينه‏هاى گناه هستند كه بايد ترك شوند ولى كلًا هر چيزى كه زمينه گناه را فراهم مى‏كندبايد ترك شود.

2- ترك فكر گناه: ترك زمينه گناه سهم به سزايى در ترك فكر گناه دارد ازاين‏رو هر چه بيشتر و دقيقتر زمينه گناه ترك شود فكر گناه كمتر به سراغ انسان مى‏آيد. اين فكر گناه است كه شوق در انسان ايجاد مى‏نمايد و بعد از شوق اراده‏ى عمل سپس خود گناه محقق مى‏شود، مسلما تا اراده و شوق و ميل نسبت به كارى نباشد انسان مرتكب آن كار نمى‏گردد.

3- اشتغال به برنامه شبانه‏ روزى: حتما بايد شبانه‏ روز خود را با برنامه‏ ريزى صحيح و متناسب وضع روحى و جسمى خود پر كنيد و هيچ ساعت بيكارى نداشته باشيد تا نفس شما را مشغول كند. در اوقات بيكارى وسوسه‏هاى نفس و شيطان به سراغ انسان مى‏آيد و او را به فكر گناه و سپس به خود گناه می‏كشاند قال اميرالمؤمنين على (ع): «ان هذه النفس لامارة بالسوء، فمن اهملها، جمحت به الى المآثم براستى و حقيقت كه اين نفس (انسانى) پيوسته و مرتب به بدى امر مى‏كند در نتيجه هر كس آن را به خود واگذارد (و به كارى نگمارد) نفس او را به سمت گناهان میكشاند»،(3)

برای دیدن متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...

                                                   به نام خدا

 

گناهان کبیره گناهانی هستند که به راحتی بخشیده نمیشوند و بنده برای توبه این نوع گناهان بنده باید از ته دل و با خلوص نیت توبه کنه و دیگه هیچوقت اینکارو نکنه . گناهان کبیره شامل : شرک به خدا ؛ قسم دروغ ؛ استمنا ؛ زنا ؛ غیبت و دروغ و ... است . اگر تا بحال گناه کبیره ای مثل استمنا مرتکب شدید از رحمت خدا مایوس و نا امید نشوید چرا که او بسیار بخشایشگر و مهربان است . میدونم که اگر شما جوانان و نوجوانانی که اغلب به گناه کبیره ای مثلل استمنا ( جلق زدن ) بیمار هستید اگر بدانید که در آینده چه چیز هایی در انتظار شماست همین الان اونها رو ترک خواهید کرد اگر مطالب بیشتری در مورد استمنا و خود ارضایی میخواید تو قسمت خودارضایی و استمنا مطالعه کنید در این قسمت خلاصه ای از گناهان کبیره رو بررسی میکنیم و به بررسی اونها میپردازیم

مقاله ای مفصل  درباره گناهان کبیره رو در ادامه مطلب مشاهده کنید .

ارادتمند شما علی صانعی

 

 

 



ادامه مطلب ...