مضرات خود ارضایی
مضرات استمناء
درباره وبلاگ


بیائید زندگی را از آفتابگردانها بیاموزیم که همواره روی به سوی مبداء نور و روشنی یعنی خورشید دارند نه هر کور سوی دیگری پس حیف نیست ما روی به سوی مبدا اصلی خلقت یعنی خدا نکنیم؟؟؟
نويسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین

 

 سستی و سفتی کمر؛ خرافه ای عوامانه یا واقعیتی علمی؟!

 

 این که کمر کسی شُل است یا سفت، اصطلاحی است که در محاورات عامیانه زیاد به گوش می خورد. در این گونه گفتگوها، معمولاً سفتی یا شُلی کمر در مورد مردان مطرح می شود و اغلب هم منظور کسانی که از این واژه ها استفاده می کنند این است که آن مرد مورد نظر، به هنگام نزدیکی، دچار مشکل انزال زودرس هست یا خیر.

 

در بحث های علمی طبّ جدید، این مساله، به عنوان یک باور عوامانه، فاقد ارزش علمی است؛ به عبارت واضح تر، علم امروزی ارتباطی بین کمر و مسایل جنسی قایل نیست و بنابراین در درمان مشکلاتی مثل انزال زودرس، به عنوان راه حلّ درمانی، اعتقادی به این که باید کمر را تقویت کرد، ندارد؛ امّا کمی دقّت در متون علمی طبّ قدیم و نیز غور در آیات قرآنی و روایات شریف و حتّی دقّت در مورد شیوع گسترده استفاده از این واژه ها در فرهنگ عامّه (حدّاقل در کشورهای فارسی و عرب زبان)، این نکته را معلوم می سازد که مساله احتمالا بسیار جدّی تر از یک باور عوامانه است. متاسّفانه تا کنون ندیده ام که حتّی پایگاه های معتبر طبّ سنّتی کشور به طور جدّی به این مساله بپردازند؛ امّا از آنجا که درک درست مساله «سفتی و سستی کمر» در درمان بسیاری از بیماری های مردان، زنان و اطفال نقش دارد در این مقاله به طور مفصّل به آن خواهیم پرداخت. امّا قبل از ورود در مطلب اصلی و برای آن که با میزان عمق این باور در بین ایرانیان آشنا شویم؛ شواهدی را ذکر می کنیم.

 برا دیدن کل مقاله به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب ...





آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1