مضرات خود ارضایی
مضرات استمناء
درباره وبلاگ


بیائید زندگی را از آفتابگردانها بیاموزیم که همواره روی به سوی مبداء نور و روشنی یعنی خورشید دارند نه هر کور سوی دیگری پس حیف نیست ما روی به سوی مبدا اصلی خلقت یعنی خدا نکنیم؟؟؟
نويسندگان

 

                                       
                                        بسم الله الرحمن الرحیم
 
استمناء (خودارضائی)  ازمنظر قرآن و روايات
 

از گناهان کبیره‌ای که بر آن وعده‌ عذاب داده شده، استمناء است و آن بیرون کردن منی خود است از راه غیر طبیعی، مانند مالیدن به دست یا سایر اعضاء خود یا به اعضاء دیگری غیر از همسر. در کتاب جواهرالکلام درآخر مبحث حدود می‌نویسد: هر کس به دستش یا عضو دیگرش استمناء کند، باید تعزیر شود. چون کار حرامی بلکه کبیره‌ای را مرتکب شده است. چنانچه از حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ از حکم آن می‌پرسند. آن حضرت می‌فرماید: «گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می‌کند، بشناسم، با او همخوراک نخواهم شد.» راوی حدیث می‌پرسد: از کجای قرآن حکم آن فهمیده می‌شود؟ فرمود: از آیه «هر کس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند، ‌ایشان تجاوز کارانند» راوی پرسید: گناه زنا بزرگ‌تر است یا استمناء؟ حضرت فرمود: استمناء گناه بزرگی است.[۱]
از امام ـ علیه السّلام ـ حکم استمناء را می‌پرسند،‌ درپاسخ فرمود: «از گناهان بزرگ و بسیار زشت است»[۲] و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود، یا به وسیله مالیدن، شهوتش را دفع کند، پرسیدند، فرمود: «هر کس شهود خود را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است. یعنی با گناه زنا برابر می‌باشد.»[۳]
حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «سه دسته‌اند که خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی‌نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است: کسی که موی سفیدش را بکند (تا نمایش دهد که جوان است)، و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند، و کسی که با او لواط کرده شود.»[۴]
رسول خدا ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «هر کس، که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است.»[۵]
صاحب جواهر می‌فرماید: مستفاد از ادله، جواز استمناء با زوجه و کنیز است لیکن اولی ترک آن است و در مسالک نیز قریب به همین را ذکر فرموده، لیکن طریق احتیاط ترک آن است

 برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب برین



ادامه مطلب ...

  

بسم الله الرحمن الرحیم
                          اندکی در مورد شیخ رجبعلی خیاط  
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط در دیداری كه با حضرت آیة الله سید محمدهادی میلانی داشت؛ تحول معنوی خود را چنین بازگو نموده است كه:
در ایام جوانی (حدود 23 سالگی)دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته من شد و سرانجام در خانه‌ای خلوت مرا به دام انداخت، با خود گفتم: رجبعلی! خدا می‌تواند تو را خیلی امتحان كند، بیا یك بار تو خدا را امتحان كن! و از این حرام آماده و لذتبخش به خاطر خدا صرف نظر كن.
 سپس به خداوند عرضه داشتم:
خدایا! من این گناه را برای تو ترك می‌كنم، تو هم مرا برای خودت تربیت كن>>>>
آنگاه دلیرانه، همچون حضرت یوسف (علیه السلام) در برابر گناه مقاومت می‌كند و از آلوده شدن دامن به گناه اجتناب می‌ورزد و به سرعت از دام خطر می‌گریزد. این كف نفس و پرهیز از گناه، موجب بصیرت و بینایی او می‌گردد. دیده برزخی او باز می‌شود و آن چه را كه دیگران نمی‌دیدند و نمی‌شنیدند، می‌بیند و می‌شنود. به طوری كه چون از خانه خود بیرون می‌آید، بعضی از افراد را به ‌صورت واقعی خود می‌بیند و برخی اسرار برای او كشف می‌شود..
از جناب شیخ نقل شده‌است كه فرمود:
«روزی از چهار راه "مولوی" و از مسیر خیابان "سیروس" به چهار راه "گلوبندك" رفتم و برگشتم، فقط یك چهره آدم دیدم »
مشروح این داستان را شیخ برای کمتر کسی بیان کرده است، گاهی به مناسبتی بدان اشاره‌ای می‌کرد و می‌فرمود:
من استاد نداشتم، ولی گفتم: خدایا! این را برای رضایت خودت ترک می‌کنم و از آن چشم می‌پوشم، تو هم مرا برای خودت درست کن.
 
منبع: کیمیای محبت، حجة الاسلام محمدی ری شهری
 
 
 
 

 

 

             به نام خالق هستی بخش
 
طبیعت غذاها و عملکرد جنسی انسان
چکیده
مقدمه و اهداف : مواد غذایی غیر از تامین نیازهای تغذیه‌ای اثرات متفاوت دیگری نیز در بدن دارند این اثرات ممکن است به دلیل اثر آن‌ها بر عملکرد سیستم عصبی و یا سیستم آندوکرین باشد این اثر ، اثر دینامیک اختصاصی غذاها ( special dynamic action of food ) نام دارد . هدف از این مقاله تحقیق در باره تاثیر انواع مواد غذایی بر عملکرد جنسی در انسان است .
مواد و روش‌ ها : در این تحقیق اثر تمام مواد غذایی ( 120 نوع ) مورد استفاده در کشور بر عملکرد جنسی با تحقیق کامل در مراجع معتبر پزشکی طب ایران شامل کتاب‌ های قانون ابن سینا مخزن الادویه و ذخیره خوارزمشاهی مورد بررسی قرار گرفته است .
نتایج : مواد غذایی غالباً در صورت استفاده زیاد یا مکرر می‌توانند باعث افزایش یا کاهش میل یا توان جنسی بشوند مواد غذایی از جمله انبه ، انجیر ، توت سفید ، خربزه ، خرما ، زردآلو ، زیتون ، گلابی ، موز ، نارگیل ، هلو ، بادمجان ، بامیه ، پیاز ، ترب ، سیب زمینی ترشی ، سیر ، شلغم ، قارچ ،کرفس ، کنگر فرنگی ، مرزه ، موسیر ، نعناع ، هویج ، چای ، خردل ، زعفران ، زنجبیل ، انواع فلفل، خاکشیر ، سیاه دانه ، لوبیا ، نخود ، برنج ، گندم ، شیر ، ماست ، کنجد ، بادام ، پسته ، فندق ، گردو ، تخم مرغ ، گوشت ، ماهی اثر افزایش دهنده بر میل جنسی دارند . بر عکس ، سرکه انگور ، هندوانه ، ریواس ، شوید ، طرخون ، کاهو ، گشنیز ، انواع زیره ، قهوه ، شاهدانه ، عدس و ماش ، میل جنسی را کاهش می‌دهند . انار و خرفه می‌توانند اثرات متفاوتی داتشه باشند . برای برخی مواد غذایی تاکنون اثری ذکر نشده است از جمله بالنگ ، انگور ، پرتقال ، پپونه ، باقلا ، جعفری ، خرمالو ، خیار ، ریحان ، زالزالک ، زرشک ، کدو ، کیوی ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، انواع لیمو ، سماق ، کاکائو ، سیب زمینی ، بادام زمینی ، جو ، ذرت ، گوشت قرمز و گوشت‌های مرغ .
بحث : غذاها می‌توانند در فعالیت جنسی تاثیرات مهمی داشته باشند برخی غذاها دربدن مانند دارو عمل کرده و مصرف مقادیر زیاد آن ها در برخی افراد می تواند اثرات ناخواسته‌ای داشته باشد همان طور که دارو ها می توانند .
نتیجه گیری : عوامل تغذیه‌ای می‌توانند بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارند به طوریکه اختلال در میل جنسی در یک فرد نرمال به جز از این لحاظ ممکن است به دلیل عادات نامناسب تغذیه‌ای فرد باشد .
 
سلول‌ها برای ادامه حیات نیاز ضروری به اکسیژن و مواد غذایی دارند مصرف مواد غذایی املاح ، ویتامین‌ها و انرژی مورد نیاز جهت فعالیت فیزیولوژیک آن ها را تامین می‌کند . به علاوه مواد غذایی خاص و مخصوصا پرروتئین‌ها نقش مهمی در رشد و نمو جسمی دارند تعریفی که از غذا ( یا ماده غذایی ) ارائه شده است شامل هر آن چیزی است که بدن را تغذیه کند مواد غذایی ارزش یکسانی ندارند زیرا دارای مقدار مشابهی از مواد مغذی نیستند .

ابوعلی سینا سید اسماعیل جرجانی و دیگر پزشکان بزرگ ایرانی معتقد بودند بسیاری از غذاها می‌توانند علاوه بر نقش تغذیه‌ای در بدن مانند دارو نیز عمل کنند آن ها در هنگام درمان بیماران این مسئله را مد نظر داشتند که غذاها می‌توانند اعمال فیزیولوژیک سیستم‌ های مختلفی همچون گردش خون و تونوسیته عروقی ، کبد و مجاری صفراوی ، کلیه ، گوارش ، تنفس ، تولید مثل ، سیستم اعصاب و نیز سیستم عضلانی و... را تحت تاثیر خود قرار دهند از آن چه بزرگان طب گفته‌اند این گونه بر می‌آید که پاسخ به غذا در هر فرد با دیگری متفاوت است از این دیدگاه دلیل این تفاوت‌ها این است که « طبیعت » یا مزاج افراد با یکدیگر فرق می‌کند با توجه به اهمیت مواد غذایی در حفظ سلامت جسمی و روحی انسان و نیز تاثیر مستقیم آن ها در رشد و تکامل بشر در این مطالعه اثر مواد غذایی مختلف بر فعالیت جنسی انسان از دیدگاه طب سنتی ایران بررسی شده است.

 

برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب برین



ادامه مطلب ...
8 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:19 :: نويسنده : موسوی

 

(بسم تعالی)

 
 آثار بدحجابی بر افراد و جامعه
 
الف: عقده ای کردن مردان و بروز جنایت:
از دیدگاه علم روانشناسی تا هنگامی که انسان چیزی را نبیند به آن میل پیدا نمی کند و در نتیجه تعادل روانی او حفظ می شود اما اگر ببیند و نتواند به آن برسد ناآرام و ملتهب می گردد این مساله در مورد سایر غرایز انسانی غیر از شهوت هم صادق است. در صورت شعله کشیدن غریزه و نرسیدن خوراک آن یا انسان تحمل می کند و به اصطلاح قرآنی «غضّ» و حفظ و امساک می ورزد که این ایمانی بس بلند می طلبد و تنها به مدد الهی میسر است و یا برای رسیدن به آن از هر راهی تن می دهد که این مساوی است با بروز فسادها و جایت ها و شکسته شدن حریم ها و یا این که سر از عقده های روحی و روانی در می آورد.
 
 ب: سقوط شخصیت زن و مرد:
حجاب برای زن، قانون فطرت است و سر پیچی از قوانین فطری، زن را از هویت خویش خارج می سازد در این هنگام است که زن در ظاهر از قید حجاب آزاد می شود اما در بند هزاران قید دیگری می افتد و گاهی در این مسیر ارزش های مسلم انسانی مثل حب نفس و تن و مال را از دست داده و تن به هر خفتی می دهد. از طرف مردان نیز وقتی چشم هوس و طمع با بی حجابی باز شد چشمه های عقل و حکمت و معنویت بسته می شود و مرد را به ورطه سقوط انسانی می کشاند.
 
 
 ج: بلوغ زودرس و عواقب آن:
اسلام با ظرافت خاص در سوره نور دو راهکار کنترل غریزه جنسی را مطرح می کند: یک راهکار سلبی که همان عفت چشم و دامن و مبارزه با امیال و دعوت زنان به حفظ پوشش و پرهیز از زینت است و یک راهکار ایجابی که فرمان به والدین و نهادهای اجتماعی و حکومتی برای زمینه سازی ازدواج جوانان است.9
حال اگر راهکار سلبی اسلام عمل نشود و با بی حجابی این غریزه خطرناک تشدید شود و از آن سو راهکار ایجابی نیز بر اثر تجمل ها و خودخواهی بسته شود روشن است که با بلوغ زودرس جوانان و عواقب وخیم آن روبرو می شویم.
 
 د: تکذیب آیات الهی و احساس پوچی
به تعبیر قرآن « ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ »
میل به تبرج و بروز زیبایی ها و فرار از فرمان مقدس الهی نتیجه ای جز تکذیب سایر فرامین الهی نخواهد داشت چنانکه در عرصه اجتماع این مهم قابل مشاهده است. سرنوشت این گونه افراد بعد از عبور دادن از دوران کوتاه زیبایی و طراوت جوانی چیزی جز احساس پوچی و تنهایی نخواهد بود. زیرا نگاه های هوس آلود کسانی که در پی افراد بوده اند تا زمانی بدرقه آنهاست که لطفی برای آن نگاه ها داشته باشند لذا حتی در دستورات فقهی؛ محدوده حجاب برای زنان سالخورده و روستایی و بیابانگرد که از زیبایی کم تر بهره دارند بسیار متفاوت است با دختران جوان تازه به دوران رسیده.
از بین رفتن کانون خانواده، عقاب آخرتی و غفلت، از دیگر عوارض بی حجابی است.
 

منبع:سایت تبیان زنجان

 

 

چشم چرانی و سزای نگاه های شهوت آلود
نگاه حرام
در مکتب انسان ساز اسلام، پاکدامنی از ارزش های والای انسانی به حساب می آید و در مقابل، بی عفّتی و بی بندوباری جنسی محکوم شده است. اسلام نخست با راهنمایی و هدایت،‌مسائل جنسی و شهوانی را کنترل و تعدیل می کند، مسلمانان را به عفاف و پاکدامنی فرا می خواند، سپس با تدابیر حکمت آمیز و اصولی زمینه های انحراف را از میان بر می دارد. هم به پیروان خویش دستور می دهد، بی عفتی نکنند و هم از آنان می خواهد که اسباب لغزش و گناه دیگران را فراهم نسازند.
چشم چرانی، اولین قدم انحراف
گذرگاه ورود به منجلاب انحرافات و فساد جنسی «چشم چرانی» و نگاه به نامحرم است. نگاههای آلوده، تخم شهوت را در دل بارور ساخته، صاحبش را به فتنه و انحراف مبتلا می کند.
حضرت امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: «اَلنَّظرَهُ بَعْدَ النًّظرَهِ تَزرِعُ فی الْقَلبِ الشَّهْوَهَ وَ کَفی بِها لِصاحِبِها فِتْنَه»[۱]
چشم چرانی، تخم شهوت را در دل می کارد و چنین کاری برای نگاه کننده کافی است که منشأ فتنه گردد.
نگاه کردن به ناموس دیگران،‌خواست شیطان است. چشمی که تیرهای آلوده نگاه را به نامحرمان پرتاب می کند، محل کمین شیطان است.شیطان از کمان چشم های او ناموس دیگران را نشانه می گیرد.
پیامبر خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «النَّظَرُ سَهمٌ مَسْموُمٌ مِنْ سِهامِ اِبلیسَ…»[۲]
نگاه (به نامحرم) تیز زهرآلودی از تیرهای شیطانی است….
امیرمؤمنان ـ علیه السلام ـ فرمود: «الْعُیونُ مَصائِدُ الشَّیطانَ»[۳] چشمها، کیمنگاه های شیطان است.
پس باید مراقب چشمان خویش باشیم، تا شیطان از آن برای تخریب ایمان ما و ناموس مردم استفاده نکند.
متن کامل را در ادامه مطلب ببينيد.

 



ادامه مطلب ...





آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1