مضرات خود ارضایی
مضرات استمناء
درباره وبلاگ


بیائید زندگی را از آفتابگردانها بیاموزیم که همواره روی به سوی مبداء نور و روشنی یعنی خورشید دارند نه هر کور سوی دیگری پس حیف نیست ما روی به سوی مبدا اصلی خلقت یعنی خدا نکنیم؟؟؟
نويسندگان

خودارضائی چیست ؟

مجموعه رفتاری که بر اثر پردازش ذهنی ازیک رابطه جنسی انجام شده و به یک ارگاسم مجازی منتهی می شود را خودارضائی می نماند . تفاوت خود ارضایی با رابطه جنسی : بسیاری از محققین و افارد صاحب نظر در این باره مقالاتی را ارائه کرده اند نقطه مشترکی که در این مقاله ها بدستم رسید این بود که رابطه جنسی یک نیاز طبیعی میباشد اما آیا خود ارضایی می تواند جایگزین رابطه جنسی شود . انجام عمل خودارضایی در هر شرایطی امکان پذیر است چون در ذهن ما شخص خاصی جهت رابطه پردازش شده و ما با انجام اعمالی خاص باعث ارضاء شدن خود می می شویم ، هم دررابطه جنسی و هم در خود ارضایی عمل ارگاسم صورت می گیرد هر دوی آنها می تواند لذت بخش باشد اما تاثیر کدامیک بر روی ما بیشتر است ؟ همانطور که ذکر شد در خود ارضایی اندام خود را وادار می سازیم تا طی یک رابطه مجازی به ارگاسم برسد اما در یک رابطه جنسی تمامی اندامهای بدن با یکدیگر همکاری دارند دیگر نیازی نیست که ما در ذهن خود محیطی را بازسازی کنیم یا شخص یرا بازسازی کنیم پس ذهن در آرامش بیشتری قرار میگیرد از این رو تاثیر روحی و روانی بسیار مفیدی بهمراه دارد. آثار منفی جسمی روحی و جنسی اعتیاد به خودارضایی و تاثرات آن بر رابطه جنسی و زندگی زناشویی : افرادی که زود تحریک می شوند و برای ارضای خود به سوی خود ارضایی میروند بدانند که خود ارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد از این رو تنها با این کار عطش خودرا زیادتر کرده اند . فردی که به خود ارضایی اعتیاد دارد مطمئنا در زندگی زناشویی خود در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهد شد این فرد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهد رسید پس نخواهد توانست خود و شریک جنسی خود را ارضاء کند و از رابطه جنسی حقیقی لذت ببرد. اینگونه افراد معمولا انسانهای سردی خواهند شد . از تاثیرات روحی اعتیاد به خود ارضایی می توان بی حوصلگی عدم تمرکز لاغری ناتوانی جسمی سردردهای میگرنی را نامبرد . اعتیاد به خودارضایی آسیبهای زیادی از نظری جنسی به فرد وارد می سازد در خانمها می تواند باعث شود تا عمل لقاح و تخمک ریزی به درستی انجام نگیرد و یا هرگز صاحب فرزند نشوند و یا اینکه فرزند آنها ناقص به دنیا خواهد آمد .

مطمئن باشید علائم منفی خود ارضایی از سنین جوانی آغاز می شود پرخاشگری نیز یکی از عوامل اعتیاد به خودارضایی میباشد خود ارضایی در دین اسلام حرام میباشد و جزو گناهان کبیره محسوب میشود. کسانی که مبتلا به استمنا (خود ارضایی) هستند، بعده ها مبتلا به بیماری زود انزالی میشوند که این بیماری تاثیر بسیار منفی بر روابط زناشویی دارد و در بسیاری از موارد منجر به طلاق میگردد زیرا این افراد نمیتوانند همسر خود را به اوج لذت جماع (ارگاسم) برسانند و این مسئله موجب سرخوردگی شدید زن میشود. پس لذت تمایلات واقعی جنسی را از خود و همسر خود نگیرید .

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...

بنام خدای مهربان

سلام یکی از سوالات جوانان در مورد راههای ترک استمناء است بنده سعی کردم این بحث را از سه دیدگاه شریعت و اخلاق و علم با کمک مقالات مربوط در این زمینه بررسی کنم و نظر هر سه گروه را بیان کنم البته لازم به ذکر است که کسی که به خالق خود و هستی بخش عالم اعتماد کند کلام او را بی چون و چرا قبول می کند ولی من سعی کردم نظر متخصصین این بحث را نیز مطرح کنم. ابتدا نظرات شریعت و اخلاق و علم را بیان می کنم و سپس به راه فرار از این بیماری را مطرح خواهم کرد البته این راههها هم برای کسانی است که می خواهند نجات یابند

۱- به نظر تمام فقها هر عملی به غیر از راه شرعی (ازدواج) که موجب شود منی از انسان خارج شود حرام قطعی و جزء گناهان کبیره است . و هیچ عذری هم موجب جواز این عمل نمی شود.

۲- بنظر علمای علم اخلاق ،این عمل یکی از بزرگترین موانع رشد و تعالی انسان هست بطوری که بزرگان علم اخلاق نظیر مرحوم سید عبدالله شبر می گوید : وقتی آلت مرد حرکت می کند دو سوم عقل او زایل می شود. از کتاب گناهان کبیره نکاتی را در اینجا یاد آور می شوم: هر كس به دستش يا عضو ديگرش استمناء كند، بايد تعزير شود. چون كار حرامي بلكه كبيره‌اي را مرتكب شده است. چنانچه از حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ از حكم آن مي‌پرسند آن حضرت مي‌فرمايد: گناه بزرگي است كه خداوند در قرآن مجيد از آن نهي فرموده است و استمناء كننده مثل اين است كه به خودش نكاح كرده و اگر كسي را كه چنين كاري مي‌كند، بشناسم، با او همخوراك نخواهم شد از امام ـ عليه السّلام ـ حكم استمناء را مي‌پرسند،‌ درپاسخ فرمود: از گناهان بزرگ و بسيار زشت است حضرت صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «سه دسته‌اند كه خداوند با ايشان سخن نمي‌گويد و به نظر رحمت به ايشان نمي‌نگرد و پاكشان نفرموده و برايشان عذاب دردناكي است: كسي كه موي سفيدش را بكند (تا نمايش دهد كه جوان است)، و كسي كه به وسيله عضو خودش شهوتش را خارج كند، و كسي كه با او لواط كرده شود.»[۴] رسول خدا ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «هر كس، كه با دست شهوتش را بيرون كند ملعون است مضرات معرفتی عمل استمناء طبق روایات ،دوری از رحمت خدا و اهل بیت علیهم السلام خواهد بود

۳- از منظر علم(عالمان منصف) نیز هیچ پزشکی این عمل را تجویز نکرده است لااقل این عمل را عمل خوب و پسندیده نمی دانند در این قسمت نظر شما را به مطالب پزشکان در این مورد و مضرات این عمل جلب می کنم:

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...

(بسمه تعالی)

 

 با عرض سلام خدمت تمام دوستان عزیزم:

 
من و دوستم آماده هستیم تا با شما که تصمیم به ترک گرفتید اما فکر میکنید نمیتونیدخود ارضایی را کنار بگذارید و امیدی به برگشت ندارید همراه بشیم البته باید بگم توی کنار گذاشتن این کار اول باید به خدا توکل کرد و ازش کمک خواست و از رحمتش ناامید نشد بعدشم ی اراده محکم و قوی داشت اگر شما میدونستید که چه آینده شومی در انتظار کسانی که استمنا  و خودارضایی میکنند هست خیلی ازین کار پشیمون و شرمنده میشدین اما هنوز هم دیر نیست من کسی رو میشناسم که 6 سال به این کار آلوده بوده و بعد از اینکه اثرات اونو مشاهده کرده ترک کرده والان هم رابطه خیلی خوبی با خدا داره.
 
گوشه ای از مضرات این گناه :کسی که استمنا و خود ارضایی کنید چشمان و گوشانش در کل قوت بدنش ضعیف میشوند . پرخاشگر میشود . گوشه گیر و تنها و افسرده میشود ؛ دچار زود انزالی و جنون و دیوانگی میشود.
 
اینها همه  ثابت شده اند نه از نظر برخی روان شناس های آمریکایی که این کارهای بد رو توصیه میکنند بلکه بر اثر تجربه بیمارانی که در تیمارستان ها به سر میبرند و کسانی که نامه های فراوانی به آیت الله مکارم شیرازی نوشتند که میتوانید نامه های این افراد رو در کتاب مشکلات جنسی جوانان نوشته ی آیت الله مکارم شیرازی بیابید.
 
ما سعی کردیم در این وبلاگ بیشتر به خود ارضایی،مضرات و راه های ترکش اهمیت بدیم که مطالب کاملی در این مورد در آخر صفحه ی اصلی وبلاگ گذاشتیم. 
 
در ضمن دوستان هرکدوم راهنمایی و کمک بیشتری خواستن میتونم علاوه بر ارتباط از طریق این وبلاگ با ایمیل من نیز ارتباط داشته باشن اینم ایمیل من:
(بدلیل مشغله فراوان درسی و کاری در صورت داشتن سوال یا کمک خواستن و عدم دریافت جواب سوال از طریق وبلاگ ، لطفااااااااااااااا ایمیل بزنین تا شرمنده دوستای گلم نشم و زودتر بتونم جوابتون رو بدم) 
 
reza1368musavi@yahoo.com
 
 
 
1395/10/2

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین

مشکل انزال زودرس، برای بسیاری از مردان، یک کابوس آزاردهنده است. گفته می شود که تقریبا از هر سه مرد، یکی دچار انزال زودرس است. انزال زودرس می‌تواند ضمن ایجاد مشکلات زیاد در روابط زناشویی، تبعات اجتماعی و خانوادگی شدیدی نیز داشته باشد. متاسفانه کم نیستند بیمارانی که به پیشنهاد دوستان و اطرافیان برای درمان مشکلشان از مواد مخدر استفاده می‌کنند و رفته‌ رفته دچار اعتیاد می‌شوند؛ حتّی گاهی مشکل انزال زودرس سبب اختلال در روابط زن و شوهر می‌شود و به جدایی می‌انجامد.
 
 
جوانان زیادی را دیده ام که حتّی قبل از ازدواج، نگران آن هستند که آیا در آزمون رابطه زناشویی با همسر آینده خود، سربلند بیرون خواهند آمد یا یک مرد شُل و ول و ناتوان لقب خواهند گرفت. مشکلات عدیده در روش زندگی روزمرّه ما که باعث تشدید این معضل می شوند از سویی و تمرکز تبلیغات مراکز گوناگون علمی و غیرعلمی بر درمانهای بسیار سودآور این بیماری، از سوی دیگر، باعث شده است که نگرانی از بابت این اتّفاق خدشه زننده به مردانگی یک مرد! در بین بسیاری از رجال جامعه عمومیت پیدا کند.
 
 
امّا آیا به راستی درمان انزال زودرس این قدر سخت و حتّی ناممکن است؟ در این مقاله نسبتاً مفصّل می خواهیم به شما این اطمینان را بدهیم که در فضایی خارج از هیاهوی تبلیغاتی موجود، می توانید با تدبیر مناسب، به درمان این مشکل بپردازید و تجربه یک لذّت زناشویی حلال و مورد رضای پروردگار را پشتوانه زندگی خانوادگی گرم خود سازید.
 

یک پیشنهاد: توصیه می کنیم قبل از مطالعه این مبحث، مقاله «سستی و سفتی کمر؛ باوری علمی یا خرافه ای عامیانه» را نیز مطالعه بفرمایید.

برای دیدن کل مقاله به ادامه مطلب بروید
 


ادامه مطلب ...

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین

 

 سستی و سفتی کمر؛ خرافه ای عوامانه یا واقعیتی علمی؟!

 

 این که کمر کسی شُل است یا سفت، اصطلاحی است که در محاورات عامیانه زیاد به گوش می خورد. در این گونه گفتگوها، معمولاً سفتی یا شُلی کمر در مورد مردان مطرح می شود و اغلب هم منظور کسانی که از این واژه ها استفاده می کنند این است که آن مرد مورد نظر، به هنگام نزدیکی، دچار مشکل انزال زودرس هست یا خیر.

 

در بحث های علمی طبّ جدید، این مساله، به عنوان یک باور عوامانه، فاقد ارزش علمی است؛ به عبارت واضح تر، علم امروزی ارتباطی بین کمر و مسایل جنسی قایل نیست و بنابراین در درمان مشکلاتی مثل انزال زودرس، به عنوان راه حلّ درمانی، اعتقادی به این که باید کمر را تقویت کرد، ندارد؛ امّا کمی دقّت در متون علمی طبّ قدیم و نیز غور در آیات قرآنی و روایات شریف و حتّی دقّت در مورد شیوع گسترده استفاده از این واژه ها در فرهنگ عامّه (حدّاقل در کشورهای فارسی و عرب زبان)، این نکته را معلوم می سازد که مساله احتمالا بسیار جدّی تر از یک باور عوامانه است. متاسّفانه تا کنون ندیده ام که حتّی پایگاه های معتبر طبّ سنّتی کشور به طور جدّی به این مساله بپردازند؛ امّا از آنجا که درک درست مساله «سفتی و سستی کمر» در درمان بسیاری از بیماری های مردان، زنان و اطفال نقش دارد در این مقاله به طور مفصّل به آن خواهیم پرداخت. امّا قبل از ورود در مطلب اصلی و برای آن که با میزان عمق این باور در بین ایرانیان آشنا شویم؛ شواهدی را ذکر می کنیم.

 برا دیدن کل مقاله به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب ...
<بسمه تعالی>
 
من دختري هستم كه با پسري آشنا شدم. پدر و مادرم از اين موضوع اطلاعي ندارند، ما قراره با هم ازدواج كنيم ولي به دليل مخالفت خانواده او به تعويق افتاده و به من گفته كه حدود چند سالی بايد صبر كني تا آنها را راضي كنم. من به او اعتماد كامل دارم .حدود چند ماهه كه با هم رابطه جنسي و سکس داريم ولي به فواصل زياد و من هم از اين موضوع رنج مي برم و هم واقعا احساس نياز مي كنم. ما به قدري همديگر رو دوست داريم كه نمي تونيم از هم جدا بشيم طوري كه من هيچ پسري رو به جز او براي همسري نمي توانم انتخاب كنم. سوالي كه از شما دارم اين است كه مي شود ما به هم محرم شويم ولي بدون اجازه پدر تا رابطمون به گناه تبديل نشه؟ خواهش مي كنم كمكم كنيد.

پرسشگر گرامي، شما كه گناه، روحتان را آزار مي‌دهد اي کاش زودتر نسبت به مشاوره اقدام مي کرديد اما از آنجا که ماهي را هر موقع از آب بگيري تازه است، به ذکر نکاتي مي پردازيم که موثر بودن آن تنها به خواست و اراده شما و اينکه چقدر اين نکات را به کار گیرید، بستگي دارد.
غالب پسران در ابتداي راه و براي جلب اعتماد دختر، خود را علاقمند و عاشق دختر نشان مي دهند اما پس از آنکه از احساسات دختر سوء استفاده کرد و از دختر به عنوان وسيله اي براي رسيدن به اميال نفساني خود بهره برد، دختر را با هزار و يک آرزو رها کرده و به دنبال کار خود مي روند. شايد الان جوابي در ذهن شما نقش بسته است و آن اينکه پسري که من با او آشنا هستم چنين خيانتي را در حق من انجام نمي دهد و او حقيقتا علاقمند و عاشق من است، اما بايد در پاسخ گفت: بسياري از دختران در ابتداي ارتباط خود با نا محرم چنين برداشتي را دارند اما پس از آنكه مورد سوء استفاده افراد فرصت طلب قرار گرفتند به ساده لوحي خود پي مي برند.

برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب برین

 


ادامه مطلب ...

بسمه تعالی

به چه علت رابطه دختر و پسر نامحرم اشکال دارد؟


دلايل حرمت روابط دختر و پسر نامحرم :
1. اسلام زن و مرد نامحرم را از صحبت كردن با هم و برخوردهايي كه لازمه رسيدگي به كارهاي روزمرّه است و ضرورت دارد، منع ننموده است؛ البته در صورتي كه بدون هيچ شائبه‌اي بوده و به مسائل ديگر آلوده نباشد (1).
2. حريم نگه داشتن ميان زن و مرد نامحرم در متون روايي و در سيره معصومين ـ عليهم السّلام ـ ذكر شده است؛ سنّت جاري مسلمين از زمان رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ همين بوده و زنان از شركت در مجالس و مجامع منع نمي‌شده‌اند ولي همواره اصل «حريم» رعايت مي‌شده و در مساجد و مجامع حتي در كوچه و معبر زن و مرد مختلط نبوده (2) و درب ورودي زنان در مسجدالنبي ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ جدا بوده است.
3. اسلام مي‌خواهد جامعه عاري از هرگونه نگاه و رفتار هوس‌آلود و سرشار از كار و فعّاليت باشد و زن و مرد فارغ از دغدغه‌هاي شهواني به تحصيل، شغل و ساير امور زندگي برسند، لذا زن و مرد را از اختلاط بي‌حدّ و مرز و زير پاگذاشتن حريم‌هاي عفاف و شرم و حيا باز داشته تا سلامت فرد و جامعه تأمين گردد (3).
4. اگر حساسيتي نسبت به صحبت نمودن و برخوردهاي مستمّرِ دختر و پسر وجود داشته باشد، به روحيّات و سن و شرايط ويژه آن دو بستگي دارد؛ دختر و پسر پس از بلوغ، سرشار از غرايز و عواطف بوده و تأثير پذيري بسياري دارند؛ در اين سنین، حكومت و سلطة غرايز جنسي فراگير مي‌شود و بر اعمال و رفتار و انديشه‌ جوان سايه مي‌افكند. احساس نيازي كه در جوانان نسبت به جنس مخالف وجود دارد باعث مي‌شود كه آنان هر لحظه به دنبال پاسخي براي ارضاي آن و جبران كمبود روحي ـ رواني خود باشند.
در بسياري از برخوردها، دختر و پسر هر چند به بهانه‌هاي گوناگون با هم آشنا مي‌شوند، امّا اندك اندك براساس تسلّط طبيعي غرايز، نگاه و سخن و رفتارشان رنگ و بويي ديگر گرفته و چه بسا بعد از مدتي به يكباره متوجه مي‌شوند عواطف و احساسات و عفت و طهارت آنان بازيچة هوس شده است.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جدا از گناهاني كه انسان به خاطر ديدن فيلمهاي غيراخلاقي مرتكب مي شود، چه تأثيرات منفي بر روح و روان خواهد داشت؟

پرسشگر گرامي، از اعتمادتان به ما كمال تشكر را داريم و به شما اطمينان مي دهيم كه تمامي مسائلي كه با اين مركز بازگو مي كنيد محرمانه باقي خواهد ماند. تمام تلاش ما در جهت ياري رساني فكري به دوستاني چون شما تنها كاريست كه با تمام عشق سعي در انجام آن داريم.
يكي از قدرتمند ترين نيازها و غرايزي كه در انسان وجود دارد غريزه جنسي است. نياز جنسي مانند نياز به آب و غذا از نيازهايي است كه بايستي از روش صحيح ارضا گردد. شكل گيري و غليان نياز جنسي در انسان با بلوغ جنسي آغاز مي شود و در همين زمان است كه نيازمند قوانيني براي نظام مند كردن اين نياز فطري و غريزي هستيم. همانگونه كه ارضا نياز به غذا بايد از مسير حلال و غذاهاي طيّب و مفيد باشد، ارضا غريزه جنسي نيز بايد قانونمند و از راههاي صحيح صورت گيرد. همانگونه كه دزدي براي رفع نياز گرسنگي منجر به هرج و مرج و مفاسد مختلف فردي و اجتماعي مي گردد ارضاء شهوت جنسي به غير از روش معقول و نظام مند نيز منجر به مفاسد مختلف فردي, خانوادگي و اجتماعي و هم مفاسد اخروي و معنوي مي گردد.
از نظر علم و تجربه ثابت شده است كه يكي از عوامل اصلي و ناخودآگاه تحريك و ترشح غدد و هورمونهاي جنسي ،نگاه است. نگاه به نامحرم هرچند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبيعي و غريزي خود را انجام مي دهد و زمينه تحريك شهوت انسان را در زمان نگاه يا بعد از آن ايجاد مي كند.تحريك غريزه جنسي به گونه نامشروع نيز آثار شوم و نكبت بار فراواني بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشري ايجاد مي نمايد. اسراف ،انحراف و هدر رفتن نيروهاي فكري ، اجتماعي و معنوي انسان، زمينه سازي سردي روابط خانوادگي (شخصي كه نگاه خود را كنترل نمي كند با يك همسر ارضا نمي شود)، حالت حسرت و ناكامي، از دست دادن آرامش رواني، ميل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و....) و بالاخره گرايش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است كه در عرصه زندگي فردي ،خانوادگي و اجتماع ظاهر مي گردد. امام علي عليه السلام مي فرمايد چشم پيش قراول دل، جلودار فتنه، دام شيطان و نگاه حرام سبب كاشتن بذر شهوت و نهال گناه(زناو لواط و استمناءو ...) است.[1] نگاه به نامحرم باعث سختي زندگي و زيادي حسرت و افسوس است. قران كريم در اين مورد مي فرمايد:« قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما يَصْنَعُونَ[2] به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و عفاف خود را حفظ كنند اين براى آنان پاكيزه‏تر است خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است! ».
برخي آثار فاجعه آميز نگاه كردن به فيلم هاي غيراخلاقي را مي‌‌توان اينگونه برشمرد:

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

(به نام خالق جان و خرد)

چرا ديدن فيلمهاي مبتذل حرام است؟ لطفأ علاوه بر دلايل شرعي، دلايل علمي هم ذكر نماييد؟ چون از بنده دلايل علمي محكم هم خواسته اند.
 

پرسشگر گرامي، از اعتمادتان به ما كمال تشكر را داريم. تمام تلاش ما در جهت ياري رساني فكري به دوستاني چون شما تنها كاريست كه با تمام عشق سعي در انجام آن داريم.
پرسشگر گرامي، آيا تا به حال به دكتر مراجعه كرده ايد؟ زمانی كه دكتر براي شما دارويي مي نويسد، آيا از او سوال مي كنيد كه چرا اين دارو را براي من نوشته ايد و يا اينكه بدون سوال دارو را تهيه مي كنيد؟ قطعا شما هم تایيد مي كنيد که بدون هيچ سوالي از مطلب دكتر خارج مي شويد و از او در اين باره سوالي نمي پرسيد. دقيقا همين مطلب درباره احكام الهي صادق است. زماني كه حكمي از سوي خداوند عالم حكيم مطرح مي شود عاقلانه ترين كار عمل كردن به اين دستورات است. شايد با خواندن مطالب بالا اين سوال در ذهن شما نقش بسته باشد، پس چرا برخي از فلسفه و دليل احكام الهي مي پرسند؟ اگر حس كنجكاوي انسان ها را كنار بگذاريم، در اين ميان يك انگيزه مهم ديگري هم وجود دارد و آن اينكه افراد براي اينكه بتوانند بدون هيچ عذاب وجداني مرتكب گناه شوند و براي گناه خود توجيهي داشته باشند، ادعا مي كنند كه اين حكم الهي براي ما قابل فهم نيست و يا با عقل ما جور در نمي آيد. شهيد مطهري در اين زمينه داستان جالبي را نقل مي كند كه بد نيست به آن اشاره شود :

داستاني است مربوط به آن زماني كه يك «شاهي» ارزش داشت. گفتند يك نفر رفت دم دكان عرق فروشي و به فروشنده گفت: يك شاهي عرق بده. عرق فروش گفت: يك شاهي كه عرق نمي شود. گفت: هر چه مي شود، بالاخره يك شاهي هم يك چيزي مي شود. او اصرار مي كرد كه نمي شود. گفت: اگر يك «قران» عرق مي شود، آن را تقسيم بر بيست كن همان را به من بده. گفت: اين معنايش اين است كه ته يك استكان هم پر نشود. گفت: همان را بده. گفت: مردم عرق مي خورند كه مست بشوند، فايده اش چيست كه آن را به تو بدهم؟ گفت: تو همان را بده، بد مستي اش با خودم. بعضي از مردم دنبال بهانه هسند براي بد مستي، ديگر بد مستي اش با آنها. كافي است يك بهانه پيدا كند براي هرزگي كردن و بد مستي. 

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...

 

عفت گرایی سید محمد باقر میرداماد
 
 
سال ها پیش در بیرون از شهر قزوین که در آن زمان پایتخت ایران زمین بود، مدرسه ای وجود داشت که دانش پژوهان علوم دینی در آن جا تحصیل می کردند ،عصر پنج شنبه ای بود که همگی به خانه های خود رفته بودند، و تنها محمد باقر در مدرسه مانده بود.
تازه نماز مغربش تمام شده بود که در مدرسه کوبیده شد. بی درنگ برخاست، چراغ را برداشت و به سوی در شتافت .
محمدباقر چون در را باز کرد، ناگاه دختر جوانی را دید!
من برای تفریح از شهر خارج شده بودم لیکن به هنگام بازگشت هوا تاریک شد واکنون نگهبان ها درهای شهر را بسته اند و رفته اند، خواهش می کنم اجازه بدهید امشب را در نزد شما بمانم . من تاکنون تنها نمانده ام و به ویژه از خلوت شب بسیار وحشت دارم خواهش می کنم مرا پناه دهید و گرنه جانوران مرا خواهند درید یا راهزنان مرا خواهند دزدید!
محمدباقر به ناچار درخواست او را پذیرفت و چون سایر حجره ها قفل بود، او را به حجره خویش راه داد. او بدون اینکه بار دیگر به دختر جوان نگاه کند و با او سخن بگوید، به گوشه ای رفت و در زیر نور شعله چراغ به مطالعه پرداخت .
پس از ساعتی شیطان به سراغش آمد. جنگی سخت میان عقل و شهوت، در درون جانش درگرفت؛ شهوت او را به گناه فرا می خواند و عقل یادآور ناخشنودی خداوند و رسوایی و عذاب های پس از گناه می شد .
محمدباقر بیدرنگ به خدا پناه برد و گفت: خدایا! به ضعف نفسم اعتراف می کنم . او در این راز و نیاز بود که چشمانش به شعله چراغ خیره شد. به ناگاه انگشتان دستش را برروی شعله چراغ گرفت تا سوزندگی آتش جهنم را با تمام وجود حس کند .
پس از دقایقی که سوزش انگشتانش کمتر شد ، دوباره شیطان به او هجوم آورد. آن شب محمدباقر تا سحر بیدار بود و چندین بار ، انگشتانش را سوزاند! دختر جوان هم در گوشه ای از حجره، نشسته بود و در سکوت شب ، با بهت و حیرت، این صحنه های اعجاب انگیز را تماشا می کرد!
اینک وقت نماز شب شده بود، لیکن این نمازش، با همه نمازهایی که تاکنون خوانده بود بسیار تفاوت داشت. حلاوت و شیرینی نماز ،سخت او را مجذوب خود کرده بود. با طلوع خورشید که دروازه های شهر گشوده گشت، دختر جوان به خانه اش بازگشت و محمدباقر نیز برای این توفیق و پیروزی به سجده رفت و از خدای مهربان سپاسگزاری کرد .
او که به سبب روزه داری و بیداری شب بسیار خسته و گرسنه بود اندکی نان خورد و بی اختیار به خواب فرو رفت. چند ساعتی نگذشته بود که همهمه ها و سروصداهایی او را از خواب بیدار کرد، برخاست، به سوی پنجره رفت و با دیدن صحنه ای، سخت نگران شد!
او شاه عباس صفوی را دید که همراه آن دختر جوان، با قاضی القضات شهر ، و با تعدادی از افسران و سربازان به سوی مدرسه می آمدند. با خود گفت : نکند تهمتی به من زده باشند و اکنون ...!
شاه به سوی محمدباقر آمده بود، دربرابرش ایستاد! و گفت: دیشب تا به صبح نگران دخترم بودیم. همه جا در پی او گشتیم و برای سالم یافتن او نذر و نیازها کردیم! چند ساعت پیش دخترم آمد و تمام ماجرا را برایم بازگو کرد!
اینک اگر افتخار بدهید ، میخواهم او را به همسری شما در آورم!
محمدباقر که تا این لحظه نگران بود،یکباره نفس سرد و راحتی کشید و در دل خدا را شکر کرد .
او که لبخند مؤدبانه بر لبانش نقش بسته بود سرش را بالا گرفت، نگاهی به شاه کرد و بدین ترتیب با عزت و سرافرازی و پاکدامنی ، داماد شاه گشت .
 محمدباقر میرداماد در بسیاری از علوم بویژه در فلسفه و عرفان و علوم غریبه ، به مدارج عالی رسید، به گونه ای که ملاصدرای شیرازی( معروف به صدرالمتألهین) یکی از شاگردان ممتاز او گردید .

موسوی خوانساری، محمدباقر،روضات الجنات،ج2،ص64

بر گرفته از:nargess313.blogfa.com            

    

 

 
 بسمه تعالی
 
 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم می فرمایند:

(ای گروه جوانان بر شما لازم است که ازدواج کنید، اگر نمی توانید ازدواج کنید به روزه گرفتن روی آورید زیرا روزه شهوت را کاهش می دهد)(وسائل الشیعه)
 
با توجه به اینکه حضرت یوسف در محیط پر ناز ونعمت زندگی می کرد از عواملی که باعث شد در نبرد عقل و شهوت پیروز شد این بود که به عبادت و روزه گرفتن می پرداخت.(کشف اللاسرار میبدی)
چگونگی تاثیر روزه بر کاهش شهوت:
1.هورمون های جنسی یکی از سه عواملی است که شهوت انسان را افزایش می دهد و با روزه گرفتن ترشح این هورمون به کمترین حد خود می رسد.
2.روزه سبب تقویت اراده می شود و زمانی می توانیم شهوت خود را کنترل کنیم که اراده ای قوی داشته باشیم
3.با روزه گرفتن خود را به خدا نزدیک تر کرده ایم و هر مقدار که به خدا نزدیک تر باشیم بیشتر می توانیم از امدادهای الهی استفاده کنیم و کسی که به خدا نزدیک تر است کمتر گناه می کند.

 

منبع: http://www.tahajom.blogfa.com

 

                                       
                                        بسم الله الرحمن الرحیم
 
استمناء (خودارضائی)  ازمنظر قرآن و روايات
 

از گناهان کبیره‌ای که بر آن وعده‌ عذاب داده شده، استمناء است و آن بیرون کردن منی خود است از راه غیر طبیعی، مانند مالیدن به دست یا سایر اعضاء خود یا به اعضاء دیگری غیر از همسر. در کتاب جواهرالکلام درآخر مبحث حدود می‌نویسد: هر کس به دستش یا عضو دیگرش استمناء کند، باید تعزیر شود. چون کار حرامی بلکه کبیره‌ای را مرتکب شده است. چنانچه از حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ از حکم آن می‌پرسند. آن حضرت می‌فرماید: «گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می‌کند، بشناسم، با او همخوراک نخواهم شد.» راوی حدیث می‌پرسد: از کجای قرآن حکم آن فهمیده می‌شود؟ فرمود: از آیه «هر کس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند، ‌ایشان تجاوز کارانند» راوی پرسید: گناه زنا بزرگ‌تر است یا استمناء؟ حضرت فرمود: استمناء گناه بزرگی است.[۱]
از امام ـ علیه السّلام ـ حکم استمناء را می‌پرسند،‌ درپاسخ فرمود: «از گناهان بزرگ و بسیار زشت است»[۲] و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود، یا به وسیله مالیدن، شهوتش را دفع کند، پرسیدند، فرمود: «هر کس شهود خود را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است. یعنی با گناه زنا برابر می‌باشد.»[۳]
حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «سه دسته‌اند که خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی‌نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است: کسی که موی سفیدش را بکند (تا نمایش دهد که جوان است)، و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند، و کسی که با او لواط کرده شود.»[۴]
رسول خدا ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «هر کس، که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است.»[۵]
صاحب جواهر می‌فرماید: مستفاد از ادله، جواز استمناء با زوجه و کنیز است لیکن اولی ترک آن است و در مسالک نیز قریب به همین را ذکر فرموده، لیکن طریق احتیاط ترک آن است

 برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب برین



ادامه مطلب ...

  

بسم الله الرحمن الرحیم
                          اندکی در مورد شیخ رجبعلی خیاط  
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط در دیداری كه با حضرت آیة الله سید محمدهادی میلانی داشت؛ تحول معنوی خود را چنین بازگو نموده است كه:
در ایام جوانی (حدود 23 سالگی)دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته من شد و سرانجام در خانه‌ای خلوت مرا به دام انداخت، با خود گفتم: رجبعلی! خدا می‌تواند تو را خیلی امتحان كند، بیا یك بار تو خدا را امتحان كن! و از این حرام آماده و لذتبخش به خاطر خدا صرف نظر كن.
 سپس به خداوند عرضه داشتم:
خدایا! من این گناه را برای تو ترك می‌كنم، تو هم مرا برای خودت تربیت كن>>>>
آنگاه دلیرانه، همچون حضرت یوسف (علیه السلام) در برابر گناه مقاومت می‌كند و از آلوده شدن دامن به گناه اجتناب می‌ورزد و به سرعت از دام خطر می‌گریزد. این كف نفس و پرهیز از گناه، موجب بصیرت و بینایی او می‌گردد. دیده برزخی او باز می‌شود و آن چه را كه دیگران نمی‌دیدند و نمی‌شنیدند، می‌بیند و می‌شنود. به طوری كه چون از خانه خود بیرون می‌آید، بعضی از افراد را به ‌صورت واقعی خود می‌بیند و برخی اسرار برای او كشف می‌شود..
از جناب شیخ نقل شده‌است كه فرمود:
«روزی از چهار راه "مولوی" و از مسیر خیابان "سیروس" به چهار راه "گلوبندك" رفتم و برگشتم، فقط یك چهره آدم دیدم »
مشروح این داستان را شیخ برای کمتر کسی بیان کرده است، گاهی به مناسبتی بدان اشاره‌ای می‌کرد و می‌فرمود:
من استاد نداشتم، ولی گفتم: خدایا! این را برای رضایت خودت ترک می‌کنم و از آن چشم می‌پوشم، تو هم مرا برای خودت درست کن.
 
منبع: کیمیای محبت، حجة الاسلام محمدی ری شهری
 
 
 
 

 

 

             به نام خالق هستی بخش
 
طبیعت غذاها و عملکرد جنسی انسان
چکیده
مقدمه و اهداف : مواد غذایی غیر از تامین نیازهای تغذیه‌ای اثرات متفاوت دیگری نیز در بدن دارند این اثرات ممکن است به دلیل اثر آن‌ها بر عملکرد سیستم عصبی و یا سیستم آندوکرین باشد این اثر ، اثر دینامیک اختصاصی غذاها ( special dynamic action of food ) نام دارد . هدف از این مقاله تحقیق در باره تاثیر انواع مواد غذایی بر عملکرد جنسی در انسان است .
مواد و روش‌ ها : در این تحقیق اثر تمام مواد غذایی ( 120 نوع ) مورد استفاده در کشور بر عملکرد جنسی با تحقیق کامل در مراجع معتبر پزشکی طب ایران شامل کتاب‌ های قانون ابن سینا مخزن الادویه و ذخیره خوارزمشاهی مورد بررسی قرار گرفته است .
نتایج : مواد غذایی غالباً در صورت استفاده زیاد یا مکرر می‌توانند باعث افزایش یا کاهش میل یا توان جنسی بشوند مواد غذایی از جمله انبه ، انجیر ، توت سفید ، خربزه ، خرما ، زردآلو ، زیتون ، گلابی ، موز ، نارگیل ، هلو ، بادمجان ، بامیه ، پیاز ، ترب ، سیب زمینی ترشی ، سیر ، شلغم ، قارچ ،کرفس ، کنگر فرنگی ، مرزه ، موسیر ، نعناع ، هویج ، چای ، خردل ، زعفران ، زنجبیل ، انواع فلفل، خاکشیر ، سیاه دانه ، لوبیا ، نخود ، برنج ، گندم ، شیر ، ماست ، کنجد ، بادام ، پسته ، فندق ، گردو ، تخم مرغ ، گوشت ، ماهی اثر افزایش دهنده بر میل جنسی دارند . بر عکس ، سرکه انگور ، هندوانه ، ریواس ، شوید ، طرخون ، کاهو ، گشنیز ، انواع زیره ، قهوه ، شاهدانه ، عدس و ماش ، میل جنسی را کاهش می‌دهند . انار و خرفه می‌توانند اثرات متفاوتی داتشه باشند . برای برخی مواد غذایی تاکنون اثری ذکر نشده است از جمله بالنگ ، انگور ، پرتقال ، پپونه ، باقلا ، جعفری ، خرمالو ، خیار ، ریحان ، زالزالک ، زرشک ، کدو ، کیوی ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، انواع لیمو ، سماق ، کاکائو ، سیب زمینی ، بادام زمینی ، جو ، ذرت ، گوشت قرمز و گوشت‌های مرغ .
بحث : غذاها می‌توانند در فعالیت جنسی تاثیرات مهمی داشته باشند برخی غذاها دربدن مانند دارو عمل کرده و مصرف مقادیر زیاد آن ها در برخی افراد می تواند اثرات ناخواسته‌ای داشته باشد همان طور که دارو ها می توانند .
نتیجه گیری : عوامل تغذیه‌ای می‌توانند بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارند به طوریکه اختلال در میل جنسی در یک فرد نرمال به جز از این لحاظ ممکن است به دلیل عادات نامناسب تغذیه‌ای فرد باشد .
 
سلول‌ها برای ادامه حیات نیاز ضروری به اکسیژن و مواد غذایی دارند مصرف مواد غذایی املاح ، ویتامین‌ها و انرژی مورد نیاز جهت فعالیت فیزیولوژیک آن ها را تامین می‌کند . به علاوه مواد غذایی خاص و مخصوصا پرروتئین‌ها نقش مهمی در رشد و نمو جسمی دارند تعریفی که از غذا ( یا ماده غذایی ) ارائه شده است شامل هر آن چیزی است که بدن را تغذیه کند مواد غذایی ارزش یکسانی ندارند زیرا دارای مقدار مشابهی از مواد مغذی نیستند .

ابوعلی سینا سید اسماعیل جرجانی و دیگر پزشکان بزرگ ایرانی معتقد بودند بسیاری از غذاها می‌توانند علاوه بر نقش تغذیه‌ای در بدن مانند دارو نیز عمل کنند آن ها در هنگام درمان بیماران این مسئله را مد نظر داشتند که غذاها می‌توانند اعمال فیزیولوژیک سیستم‌ های مختلفی همچون گردش خون و تونوسیته عروقی ، کبد و مجاری صفراوی ، کلیه ، گوارش ، تنفس ، تولید مثل ، سیستم اعصاب و نیز سیستم عضلانی و... را تحت تاثیر خود قرار دهند از آن چه بزرگان طب گفته‌اند این گونه بر می‌آید که پاسخ به غذا در هر فرد با دیگری متفاوت است از این دیدگاه دلیل این تفاوت‌ها این است که « طبیعت » یا مزاج افراد با یکدیگر فرق می‌کند با توجه به اهمیت مواد غذایی در حفظ سلامت جسمی و روحی انسان و نیز تاثیر مستقیم آن ها در رشد و تکامل بشر در این مطالعه اثر مواد غذایی مختلف بر فعالیت جنسی انسان از دیدگاه طب سنتی ایران بررسی شده است.

 

برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب برین



ادامه مطلب ...
8 / 7 / 1390برچسب:, :: 23:19 :: نويسنده : موسوی

 

(بسم تعالی)

 
 آثار بدحجابی بر افراد و جامعه
 
الف: عقده ای کردن مردان و بروز جنایت:
از دیدگاه علم روانشناسی تا هنگامی که انسان چیزی را نبیند به آن میل پیدا نمی کند و در نتیجه تعادل روانی او حفظ می شود اما اگر ببیند و نتواند به آن برسد ناآرام و ملتهب می گردد این مساله در مورد سایر غرایز انسانی غیر از شهوت هم صادق است. در صورت شعله کشیدن غریزه و نرسیدن خوراک آن یا انسان تحمل می کند و به اصطلاح قرآنی «غضّ» و حفظ و امساک می ورزد که این ایمانی بس بلند می طلبد و تنها به مدد الهی میسر است و یا برای رسیدن به آن از هر راهی تن می دهد که این مساوی است با بروز فسادها و جایت ها و شکسته شدن حریم ها و یا این که سر از عقده های روحی و روانی در می آورد.
 
 ب: سقوط شخصیت زن و مرد:
حجاب برای زن، قانون فطرت است و سر پیچی از قوانین فطری، زن را از هویت خویش خارج می سازد در این هنگام است که زن در ظاهر از قید حجاب آزاد می شود اما در بند هزاران قید دیگری می افتد و گاهی در این مسیر ارزش های مسلم انسانی مثل حب نفس و تن و مال را از دست داده و تن به هر خفتی می دهد. از طرف مردان نیز وقتی چشم هوس و طمع با بی حجابی باز شد چشمه های عقل و حکمت و معنویت بسته می شود و مرد را به ورطه سقوط انسانی می کشاند.
 
 
 ج: بلوغ زودرس و عواقب آن:
اسلام با ظرافت خاص در سوره نور دو راهکار کنترل غریزه جنسی را مطرح می کند: یک راهکار سلبی که همان عفت چشم و دامن و مبارزه با امیال و دعوت زنان به حفظ پوشش و پرهیز از زینت است و یک راهکار ایجابی که فرمان به والدین و نهادهای اجتماعی و حکومتی برای زمینه سازی ازدواج جوانان است.9
حال اگر راهکار سلبی اسلام عمل نشود و با بی حجابی این غریزه خطرناک تشدید شود و از آن سو راهکار ایجابی نیز بر اثر تجمل ها و خودخواهی بسته شود روشن است که با بلوغ زودرس جوانان و عواقب وخیم آن روبرو می شویم.
 
 د: تکذیب آیات الهی و احساس پوچی
به تعبیر قرآن « ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ »
میل به تبرج و بروز زیبایی ها و فرار از فرمان مقدس الهی نتیجه ای جز تکذیب سایر فرامین الهی نخواهد داشت چنانکه در عرصه اجتماع این مهم قابل مشاهده است. سرنوشت این گونه افراد بعد از عبور دادن از دوران کوتاه زیبایی و طراوت جوانی چیزی جز احساس پوچی و تنهایی نخواهد بود. زیرا نگاه های هوس آلود کسانی که در پی افراد بوده اند تا زمانی بدرقه آنهاست که لطفی برای آن نگاه ها داشته باشند لذا حتی در دستورات فقهی؛ محدوده حجاب برای زنان سالخورده و روستایی و بیابانگرد که از زیبایی کم تر بهره دارند بسیار متفاوت است با دختران جوان تازه به دوران رسیده.
از بین رفتن کانون خانواده، عقاب آخرتی و غفلت، از دیگر عوارض بی حجابی است.
 

منبع:سایت تبیان زنجان

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد